قوانین ارزش به شما امکان بهینه کردن bid adjustment در google ads را میدهد. Value Rules به تبلیغکنندگان اجازه میدهد قوانینی را برای تنظیمات قیمت پیشنهادی در گوگل ادز ایجاد کنند. به یاد داشته باشید که قیمت پیشنهادی هوشمند هر بار که جستجویی برای تبلیغ شما انجام می شود، به طور خودکار پیشنهاد CPC مناسب را تعیین می کند.
در یک مثال ساده، اگر گوگل انتظار دارد که کلیک 10% ، شانس فروش 100 دلاری را داشته باشد، آن کلیک ارزش 10 دلاری دارد (0.10 * 100 دلار = 10 دلار). آن را با ROAS 200% ترکیب کنید (یعنی به ازای هر 1 دلاری که برای تبلیغات خرج میشود، 2 دلار ایجاد نمایید)، سپس پیشنهاد CPC 5 دلار خواهد بود (یعنی این کلیک 5 دلاری انتظار میرود 10 دلار ارزش ایجاد کند).
فهرست مطالب
با قوانین ارزش، می توانید به گوگل بگویید که ارزش تبدیل دو برابر خواهد شد. از قوانین ارزش مانند تعدیل پیشنهاد استفاده نکنید. حالا نکته مهم اینجاست. در حالی که میتوانید از قوانین ارزش بهعنوان جایگزینی مستقیم برای تعدیل قیمتها استفاده کنید، نباید به این دلیل که آنچه را که مناقصه خودکار Google در حال حاضر برای شما انجام میدهد دو برابر میکنید.
به یاد داشته باشید وقتی فرآیند تبلیغات در گوگل و تنظیمات بهینه کردن bid adjustment به صورت دستی صورت گیرد، راهی برای دستکاری قیمتها است، بنابراین اجازه دهید یک دقیقه آن فرآیند دستی را بررسی کنیم. ابتدا پیشنهادات CPC معمولاً چگونه مشتق می شوند؟ فرض کنید که انتظار دارید 10٪ از کلیکها فرم ژنرال سرنخ شما را پر کنند، و هر فرم برای کسب و کار شما ارزشی معادل 100 دلار دارد، سپس قیمت پیشنهادی شما 10 دلار (0.10 * 100 دلار) خواهد بود.
به اعداد تبدیل خود در Google Ads نگاه می کنید و متوجه می شوید که مشتریان در آلمان با نرخ 20٪ بالاتر، 12٪ به جای 10٪ مواقع تبدیل می شوند. بنابراین شما یک تنظیم پیشنهادی +20٪ برای کلیک های آلمانی تعیین می کنید. بنابراین زمانی که کاربر در آلمان است، پیشنهاد 10 دلاری شما به پیشنهاد 12 دلاری تبدیل می شود (0.10 * 120٪ * 100 دلار = 12 دلار).اکنون نتیجه این است. با پیشنهاد هوشمند، گوگل از قبل این تفاوت در نرخ تبدیل مورد انتظار را میداند، بنابراین از قبل پیشنهاد قیمت ۱۲ دلاری را تعیین میکند.
این درست است زیرا دادههایی که برای تصمیمگیری در مورد تعدیل پیشنهاد 20٪ استفاده کردید، دقیقاً همان دادههایی است که Google از قبل از شما هنگام استفاده از ردیابی تبدیل دریافت میکند. نکته اصلی این است که ایجاد یک قانون ارزش برای تنظیم پیشنهادها بر اساس نرخ تبدیل مورد انتظار، به سادگی تنظیمات بهینه کردن bid adjustment را روی هم میگذارد و شما را وادار به پیشنهاد نادرست میکند.
به یاد داشته باشید، گوگل کلمات کلیدی Broad Match Modified را حذف کرد زیرا 95٪ از تبلیغکنندگان از آن اشتباه استفاده میکردند و نتایجی را دریافت میکردند که در نظر گرفته نشده بود. بیایید همین مسیر را طی نکنیم.
اگر از دادههای مناسب برای ایجاد قوانین خود استفاده کنید، قوانین ارزش بهعنوان شکلی از تعدیل قیمت برای مناقصه هوشمند بسیار مفید هستند.
یک قانون خوب بر اساس چیزی است که به گوگل نگفته اید.
به نظر می رسد که تبلیغ کنندگان زیادی در مورد کسب و کار خود می دانند که از طریق پیکسل ردیابی تبدیل، تنظیمات فصلی یا اهداف مختلف با Google ارتباط برقرار نمی کنند.
بیایید به مثال خود در مورد مشتریان آلمانی بازگردیم. در حالی که قبلاً به Google گفته بودیم که آنها 20٪ بهتر از معمول تبدیل می کنند، پس از تبدیل چه اتفاقی می افتد؟
آیا معمولاً ارزش طول عمر بالاتری دارند؟ یا این تبدیلها باعث بازدید بیشتر از فروشگاهها میشود زیرا سرانه فروشگاههای بیشتری در آلمان نسبت به جاهای دیگر دارید؟
ما با «همه کلیکها یکسان ایجاد نمیشوند» شروع کردیم، اکنون داریم «همه تبدیلها برابر ایجاد نمیشوند». قوانین ارزش راهی به ما میدهد تا این تفاوتها را در کیفیت تبدیل ارتباط برقرار کنیم.
قوانین ارزش در سطح حساب تنظیم می شود. قوانین می توانند بر اساس مکان (فیزیکی یا مکان مورد علاقه)، دستگاه یا مخاطبین باشند. برای مخاطب، تبلیغکنندگان میتوانند بین این که کاربر چه کسی است، به چه چیزی علاقهمند است، چه چیزی را فعالانه جستجو میکنند یا برنامهریزی میکنند، و اینکه چگونه با کسب و کار شما تعامل داشتهاند، انتخاب کنند.
قوانین بهینه کردن bid adjustment می توانند تنها بر اساس یکی از سه نوع بخش یا ترکیبی از حداکثر دو بخش باشند. هنگامی که تبلیغکنندگان انواع را برای اولین قانون خود انتخاب کردند، همه قوانین دیگر باید از همان دو نوع بخش استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر قانون اول مکان و نوع مخاطب را با هم ترکیب کند، همه قوانین زیر باید از مکان و مخاطب نیز استفاده کنند و ایجاد قوانین با استفاده از انواع دستگاه ممکن نخواهد بود.
پیشنمایش خوبی از قوانین وجود دارد، و متدولوژی «اگر x، سپس y» باید برای کاربران Optmyzr موتور بسیار قدرتمند قوانین PPC ما بسیار آشنا باشد. به عنوان مثال، اگر کاربری در ایالات متحده است و در صنعت فناوری کار می کند، سپس به مقداری که توسط پیکسل تبدیل گزارش شده است، عدد 5 را اضافه کنید. یا اگر کاربری در هلند و بدون توجه به مخاطبان است، مقدار گزارش شده را در 0.8 ضرب کنید. قوانین حاصل در گوگل چیزی شبیه به این خواهند بود.
همانطور که قبلاً توضیح دادیم، قوانین ارزش روشی کمتر دقیق برای انتقال کیفیت تبدیل به Google نسبت به جایگزینهایی مانند ردیابی تبدیل آفلاین یا تنظیمات ارزش هستند. اما استفاده از آنها بسیار سادهتر از گزینههای جایگزین است، بنابراین گام بعدی عالی برای تبلیغکنندگانی است که قبلاً حسابهای خود را با بهینه کردن bid adjustment، بهینه نکردهاند.
Optmyzr به زودی یک رویکرد نوآورانه جدید برای ایجاد قوانین ارزش خواهد داشت، بنابراین اگر میخواهید یکی از اولین کسانی باشید که آن را آزمایش میکنند، از تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.
ما در وبلیغات بصورت تخصصی در زمینه سئو و گوگل ادز فعالیت میکنیم تا بتوانیم به شما عزیزان در زمینه کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی شما کمک کنیم. با سپردن امور مربوط به وبسایت خود به تیم حرفه ای وبلیغات ما به شما اطمینان میدهیم که به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید. تیم دیجیتال مارکتینگ وبلیغات شامل محتوا گذاران حرفه ای، سئوکاران به روز، طراحان حرفه ای در زمینه موشن گرافیک و طراحی سایت، متخصصین گوگل ادز و … میباشد که از طراحی سایت تا پشتیبانی و نتیجه گیری در کنار شما خواهند بود. با ما همراه باشید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02128427304 تماس حاصل فرمائید.
قوانین ارزش Google یک ویژگی عالی برای تبلیغکنندگانی است که میخواهند کنترل بیشتری بر قیمتگذاری خودکار داشته باشند اما نمیخواهند تبدیلهای آفلاین پیچیدهتر یا سیستمهای تنظیم ارزش را راهاندازی کنند.
ما چندین سؤال در رابطه با این ویژگی دریافت کردیم، بنابراین در اینجا خلاصه ای از محبوب ترین آنها آورده شده است. با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید در مورد قوانین ارزش، به اصلاح این پست ادامه خواهیم داد.
بله، ستون “مقدار تبدیل” مقادیر تنظیم شده را در کل حساب شما برای کمپین های جستجو، خرید و نمایش نشان می دهد.
این بدان معناست که اگر گزارش هایی را با مقادیر تبدیل به رئیس یا مشتری خود ارسال کنید، پس از فعال کردن قوانین ارزش، این مقادیر “نادرست” خواهند بود. اینکه چگونه «درست» را تعریف کنید به شما بستگی دارد، اما تغییری در نحوه محاسبه مقادیر ایجاد میشود و این میتواند مشکلاتی را در گزارشدهی ایجاد کند.
توصیه می کنیم قبل از فعال کردن قوانین ارزش، با سهامداران خود گفتگو کنید. از طرف دیگر، میتوانید از ابزارهای گزارشدهی خودکار مانند ابزارهای ارائهشده توسط Optmyzr برای استفاده از قوانین ارزش برای بهبود قیمت پیشنهادی استفاده کنید و در عین حال مقادیر تبدیلی را گزارش کنید که تنظیم نشدهاند.
از لحظه ای که قوانین ارزش خود را ایجاد می کنید، ارزش ها شروع به تنظیم می کنند. مقادیر گزارش شده قبلی تغییر نخواهند کرد.
برای مشاهده مقادیر تبدیل تعدیل نشده، به عبارت دیگر، ارزش تبدیل به گونه ای که گویی قوانین ارزشی ندارید، بخش «تبدیل ها → تنظیم قانون ارزش» را در صفحه نمای کلی حساب یا کمپین فعال کنید.
پس از انجام این کار، یک بخش جدید برای “مقدار اصلی (هیچ قانونی اعمال نمی شود) برای هر حساب یا کمپینی که دارای ارزش تبدیل غیر صفر است، خواهید دید.
امی بیشاپ در پست خود در مورد قوانین ارزش این را به خوبی توضیح داد. ترتیب اعمال قوانین به این صورت است:
برای مکانها، قانون ریزترین مکان استفاده میشود، یعنی قانون سانفرانسیسکو اولویت دارد.
سرسختی بر قانون کالیفرنیا.
برای مخاطبان، Google قوانین را به ترتیب زیر امتحان میکند:
اگر در بخش مخاطبین مساوی وجود داشته باشد، Google با استفاده از منطق “ضرب” به جای قانون “افزودن” یک قانون را انتخاب می کند.
اگر تساوی دیگری باقی بماند، قانون را با بالاترین تعدیل انتخاب خواهند کرد.
این یک سوال عالی از مایک رایان است که واقعاً جزئیات PPC را می داند. و او درست می گوید که تعیین یک قانون ارزش لزوماً معادل دقیق تنظیم یک تعدیل قیمت نیست. دلیل این امر این است: قوانین ارزش، ارزش تبدیلی را که به Google گزارش می شود تغییر می دهد. سپس الگوریتمهای یادگیری ماشین Google از این مقادیر تبدیل گزارششده برای پیشبینی ارزش احتمالی تبدیلهای آینده استفاده میکنند.
اما به یاد داشته باشید که گوگل بیش از 500000 سیگنال از هر حراج را برای انجام این پیش بینی در نظر می گیرد. و در حالی که ممکن است تبلیغکننده مقداری را که گزارش کرده است تنظیم کرده باشد زیرا واقعاً تبدیلهای کالیفرنیا را دوست دارد، سیستم ML ممکن است در عوض عوامل دیگری (مانند زمان روز) را پیدا کند که با این مقادیر تبدیل بالا مرتبط است. به جای اینکه به دلیل اینکه کاربر در کالیفرنیا است، قیمت بیشتری ارائه دهد، زیرا کاربر در شب در حال جستجو است.
قوانین ارزش در سطح حساب تنظیم می شوند و مقادیر را برای همه مقادیر تبدیل گزارش شده برای کمپین های جستجو، خرید و نمایش تغییر می دهند. قوانین بدون توجه به سبک مدیریت پیشنهاد کمپین، مقادیر را تغییر خواهند داد.
اگر یک کمپین از tROAS استفاده میکند، ارزش تبدیل را به حداکثر میرساند یا یک کمپین خرید هوشمند است، ارزشهای تبدیل تعدیلشده بر نحوه تعیین قیمتها توسط Google تأثیر میگذارد. آنها همچنان تنها اقدامات تبدیلی را که در تبدیلها گنجانده شدهاند در نظر میگیرند (این یک تنظیم برای هر اقدام تبدیلی است).
یک قانون میتواند مقدار اصلی یک تبدیل را با یک عامل از 0.5x تا 10x تغییر دهد. از طرف دیگر، تبلیغکنندگان میتوانند انتخاب کنند که یک مقدار ثابت به تبدیلی که شرایط قانون را برآورده میکند، اضافه کنند.