خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی‪(SMM)‬‬‬‬

مشتریان شما روزانه، ساعت ها از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند،‌ با حضور و فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی باید ان ها را با برند خود درگیر کرده و همیشه اولین گزینه انها باشید.

چرا باید از موشن گرافی استفاده کنید؟

فراتر از آنچه انتظار دارید

صرفه جویی در زمان و هزینه ‪(‬CPA‪)‬‬‬‬‬‬‬

با استفاده از محتوای جذاب، میزان ورودی ارگانیک را برای شبکه های اجتماعی شما افزایش می دهیم

افرایش نرخ بازگشت سرمایه ‪(ROI)‬‬‬‬

با تحلیل دیتا و مانیتورینگ انها، به مرور بازدهی فعالیت های مان را افزایش داده تا نرخ بازگشت سرمایه تان افزایش یابد.

بکارگیری استراتژی های بازاریابی نوین

ما استراتژی های راهبردی مناسبی را برای شبکه های اجتماعی تدوین می کنیم تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

مراحل بازاریابی و مدیریت شبکه های اجتماعی

شناخت کسب و کار، مخاطبان هدف و رقبا
تولید محتوا
تنظیم تقویم محتوایی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
مانیتورینگ شبکه های اجتماعی

اهداف ما در پروسه مدیریت شبکه های اجتماعی

افزایش آگاهی از برند

با تولید محتوای مفید و ارزشمند نام تجاری  شما را در ذهن مخاطبان حک خواهیم کرد.

تولید سرنخ های فروش

استفاده از استراتژی های نوین و خلاقانه برای تبدیل مخاطبان هدف به مشتری

افزایش ترافیک وب سایت

اجرای کمپین های تبلیغاتی فروش محور از طریق اینفلوئنسرها و یا استفاده از رسانه های پر مخاطب

افزایش میزان تعامل با مخاطبان

ایجاد رابطه دو طرفه و تعاملی با مخاطبان باعث افزایش بازدید کنندگان شبکه های اجتماعی خواهد شد.

فرم درخواست مشاوره

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر فرم درخواست مشاوره را پر کنید، و پس از ان منتظر تماس کارشناسان وبلیغات باشید. ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار می کنیم.

مدیریت شبکه های اجتماعی چیست؟

بین ایجاد استراتژی‌های مؤثر و نظارت بر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی متعدد، باید در صدد یافتن فرصت‌های جدید برای رشد بازاریابی باشید و عملکرد خود را گزارش دهید.

مدیریت رسانه‌های اجتماعی فرآیند ایجاد، انتشار و تجزیه و تحلیل محتوایی است که در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر پست می‌کنید و همچنین تعامل با کاربران در آن پلتفرم‌ها. می توانید مدیریت رسانه های اجتماعی را با ابزارهای رایگان و پولی و همچنین خدمات حرفه ای مدیریت رسانه های اجتماعی ساده کنید.

 

تبلیغات شبکه های اجتماعی

تبلیغات رسانه های اجتماعی نوعی بازاریابی دیجیتال است که از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام برای ارائه تبلیغات پولی به مخاطبان هدف شما استفاده می کند. تبلیغات رسانه های اجتماعی راهی سریع و موثر برای ارتباط با مصرف کنندگان و تقویت کمپین های بازاریابی شما هستند.

با استفاده از منابع داده‌های مختلف، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند مخاطبان خود را بیش از حد هدف قرار دهند و محتوای شخصی‌سازی شده را بر اساس جمعیت‌شناسی و رفتار کاربر ارائه دهند. هنگامی که یک برند در رسانه های اجتماعی به مخاطب معرفی می شود، تبلیغ کنندگان ممکن است تعاملات و تبدیل های بیشتری را ببینند. تبلیغات رسانه های اجتماعی نیز مقرون به صرفه هستند و پتانسیل بازدهی بالایی را ارائه می دهند.

اگر می خواهید به سرعت به بازارهای هدف جدید برسید، تبلیغات اجتماعی ضروری است. شرکت‌های بیشتر و بیشتری (از جمله برندهای با عملکرد برتر جهان) از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی برای رشد شرکت‌های خود و دسترسی به مشتریان جدید استفاده می‌کنند. برای همگام شدن با رقبا، مهم است که بدانید این تبلیغات در گوگل چگونه کار می کنند و چگونه می توانند برای شرکت شما مفید باشند.

 

مدیریت پیج اینستاگرام

اگر منتظر این هستید که مشتری شما را پیدا کند و از شما خرید کند، سخت در اشتباهید. فقط کسب‌وکارها و محصولاتی نباید تبلیغ کنند که رقیب نداشته باشند مثلا کبریت بی خطر توکلی. اگر محصول بی رقیبی دارید، راحت می‌توانید دست روی دست بگذارید و در خانه یا دفتر خود منتظر صف مشتریان باشید به طوری که صبح‌ها برای باز کردن درب دفتر، صف را کنار بزنید.

 

وظایف مدیر شبکه های اجتماعی

  • تعیین هدف مشخص

آیا می‌خواهید آگاهی از برند شما افزایش پیدا کند؟ یا به دنبال افزایش تعامل بیشتر کاربران با پست‌های خود هستید؟ و یا شاید در تلاش برای افزایش ترافیک ورودی به صفحه وب سایت خود هستید؟ قبل از هر کاری باید هدف خود را مشخص کنید. این شاید مهم‌ترین گام در شروع تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باشد. برای مثال ممکن است هدف اصلی یک فروشنده لوازم ورزشی برای انجام تبلیغات در اینستاگرام افزایش فروش پیراهن ورزشی مردانه باشد و یا یک مؤسسه آموزش آنلاین بخواهد با کمک تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی کاربران بیشتری با دوره آموزشی جدید خود آشنا کند.

  • استفاده از تصاویر مناسب و با کیفیت که زیبا و چشم‌نواز هم باشند.

یک تصویر مناسب می تواند به اندازه هزاران کلمه حرف برای گفتن داشته باشد، در شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث بیشتر دیده‌شدن یک پست شود تصویر یا ویدئو مناسب، با کیفیت و مرتبط است. تصاویر شما باید برای مخاطب جذابیت داشته باشد تا نظر مخاطب را نسبت به خود جلب کند.

  • نوشتن شرح مختصری از پیشنهاد

در رابطه با تعداد کلماتی که هنگام نوشتن در بسیاری از شبکه های اجتماعی مختلف می توانید استفاده کنید محدودیت های مختلفی وجود دارد. پس باید سعی کنید تا برای کاربران هرچه ساده تر بنویسید به طوری که علاوه بر کوتاه بودن و ساده بودن، متن:

  1. قانع کننده باشند.
  2. ارزش‌های مد نظر را به وضوح بیان کنند.
  • ایجاد Call to action مناسب

هدف نهایی هر کمپین تبلیغاتی هدایت مخاطبین به انجام یک اقدام مشخص است. این اقدام مشخص را Call to action می‌نامند. همیشه سعی کنید یک درخواست مشخص داشته باشید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که مخاطب هدف شما کیست و چه هدفی از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی دارید.

برای مثال، یک مشاور تحصیلی ممکن است از دانش آموزان خود بخواهد تا برای انجام یک مشاوره فرم مشخصی را پر کنند.

  • لینک به یک صفحه فرود مناسب

می توانید از لندینگ پیج برای ترغیب هر چه بیشتر کاربران به انجام کار مشخصی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید تبلیغات مربوط به یک دوره آموزشی آنلاین را به صفحه ثبت نام آن در وب سایت لینک کنید.

 

انتخاب یک رسانه مناسب در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

خریدار شما کیست؟ در کدام رسانه‌ها حضور دارد؟ مثلا اگر محصولات چرمی می‌فروشید، بهتر است سراغ اینستاگرام بروید اما لینکدین برای این کار مناسب نیست. اگر محصولات نفتی و پتروشیمی می‌فروشید، نه اینستاگرام به درد کارتان می‌خورد نه لینکدین. اما اگر کارفرما هستید و می‌خواهید نیروی خوب استخدام کنید، لینکدین برای شما مناسب است. اینکه تصمیم بگیرید از کدام رسانه استفاده کنید و کدام را حذف کنید به شرایط زیر بستگی دارد:

  1. خریدار شما کیست؟ زن است یا مرد؟ حدودا چند ساله است؟ شغلش چیست؟ درآمدش؟ کجا زندگی می‌کند و… .
  2. عادت‌های آنلاین او چیست؟ مثلا مسن‌ترها عادت خرید آنلاین از دیجیکالا را ندارند و ترجیح می‌دهند از فروشگاه ها و بازارچه‌ها خرید کنند.
  3. کاربرد آن رسانه چیست؟ دوست‌یابی، استخدامی، سرگرمی و… .

بسته به نوع کمپین تبلیغاتی موردنظر شما و همچنین بودجه و بازار هدف مد نظرتان شبکه‌های اجتماعی متفاوتی برای انجام تبلیغات وجود دارد که می‌توان آنها را انتخاب کرد.

 

توییتر

چرا تبلیغ در توییتر؟ بنابر اعلام توییتر حدود 41 درصد از کاربران در عرض یک ماه بعد از مشاهده تبلیغی در توییتر، آن محصول را تهیه کرده‌اند. هنگام تبلیغات در توییتر امکان تعیین بودجه مشخص است. مثلاً می‌توانید مشخص کنید تبلیغ شما چند بار نمایش داده شود. همچنین می‌توانید گروه کاربران خاصی را به عنوان هدف آگهی مشخص کنید.

البته توییتر در ایران فیلتر است. پس به هیچ عنوان شبکه اجتماعی مناسبی برای تبلیغات در ایران نیست.

 

اینستاگرام

طبق اعلام اینستاگرام حدود 200 میلیون پروفایل کاربری در این شبکه اجتماعی وجود دارد که به طور متوسط روزانه حداقل از یک صفحه مربوط به کسب و کار بازدید می‌کنند. اینستاگرام اعلام کرده است که حدود 60 درصد از کاربرانش محصولات جدید را از طریق اینستاگرام مشاهده می‌کنند.

مالکیت اینستاگرام در حال حاضر در اختیار فیسبوک است. در صورت اجرای کمپین تبلیغاتی در هر دو شبکه فیسبوک و اینستاگرام، امکان مدیریت تبلیغات به طور هم‌زمان ممکن است.

البته با توجه به این که فیسبوک در ایران فیلتر است، امکان استفاده از آن برای تبلیغات میسر نیست.

اما می توان برای تبلیغات در اینستاگرام از اینفلوئنسر های فعال در این شبکه اجتماعی استفاده کرد. مثلا صدف بیوتی را می توان به عنوان یکی از معروف ترین اینفلوئنسر های فعال در مورد لوازم آرایشی دانست.

 

لینکدین

بیش از 690 میلیون کاربر متخصص از سراسر دنیا در لینکدین فعال هستند. در نتیجه شما می‌توانید از این موقعیت استفاده کرده و اقدام به انجام تبلیغات هدفمند بین متخصصین کنید. در لینکدین می‌توانید فقط برای دسته‌بندی شغلی خاصی تبلیغات انجام دهید، از قالب‌های محتوایی متنوعی استفاده کنید. مثل متن، پیام، ویدئو و تصویر.

متاسفانه در ایران آن چنان که باید لینکدین مورد استفاده قرار نمی گیرد. در نتیجه نمی توان بازخورد مناسبی را از کمپین های تبلیغاتی مبتنی بر لینکدین انتظار داشت.

 

تعیین مخاطبین هدف در تبلیغات لینکدین چگونه انجام می شود ؟

در حالی که پلتفرم‌های دیگر، مانند فیس‌بوک، تمایل دارند روی کارهایی که اعضایشان در زندگی شخصی انجام می‌دهند تمرکز کنند، لینکدین برعکس است. تمرکز روی کاری است که اعضا در دنیای حرفه ای انجام می دهند.

جنبه های هدف گذاری لینکدین منعکس کننده این است و گزینه های عمیق تری را برای هدف قرار دادن افراد بر اساس حرفه و حتی سطح سابقه آنها ارائه می دهد.

 

چه کسانی بیشترین استفاده را از تبلیغات لینکدین خواهند برد؟

به سؤالات زیر نگاه کنید، و اگر به هر یک از آنها «بله» پاسخ دادید، لینکدین یک راه حل عالی برای شماست.

  1. آیا باید جایگاه مخاطب هدف خود را بدانید؟ از آنجایی که لینکدین هدف گذاری بر اساس موقعیت را ارائه می دهد، می تواند به شما کمک کند فقط برای مخاطبان مناسب قابل مشاهده باشید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت متخصص در توسعه وب دارید، این گزینه هدف گذاری تلاش شما را بر روی کاربران مناسب لینکدین متمرکز می کند.
  2. آیا باید بدانید که مخاطب هدف شما کجا کار می کند؟ این روش هدف‌یابی را می‌توان برای رویکرد هدفمند به فروش استفاده کرد. این می تواند به نشان دادن پیشنهاد شما به افراد مناسب در شرکتی که می خواهید با آن شروع به کار کنید کمک کند.
  3. آیا مخاطبان هدف شما مهارت ها/علایق منحصر به فردی دارند؟ مهارت های هدف گیری برای همه انواع مشاغل حرفه ای عالی است. برای مثال، یک فروشنده نرم‌افزار ممکن است از آن برای افرادی استفاده کند که این نرم‌افزار یا نرم‌افزار رقابتی را به بخش مهارت‌ها در پروفایل‌های لینکدین خود اضافه کرده‌اند.
  4. آیا باید سطح جایگاه مخاطبان هدف خود را بدانید؟ هدف قرار دادن سطح یک موقعیت می تواند بسیار مفید باشد زیرا به شما امکان می دهد میزان نفوذ یک فرد را ارزیابی کنید.

لینکدین یک شبکه اجتماعی غیر معمول است. مخاطبان متفاوت، اهداف کاربران متفاوت و در نتیجه تفاوت های ظریف در تبلیغات در آن به صورت واضح کاملا مشهود است. با این حال، اگر می بینید که نام تجاری شما سود می برد، زمان آن رسیده است که شروع کنید.

 

سوشال مدیا مارکتینگ یا SMM چیست؟

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یا (SMM) استفاده از رسانه‌های اجتماعی و هر پلتفرمی که کاربران بر روی آن شبکه‌های اجتماعی می‌سازند و اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند، می باشد. این مورد برای ایجاد برند شرکت، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب‌سایت است. 

سوشال مدیا مارکتینگ علاوه بر ارائه راهی برای شرکت ها برای تعامل با مشتریان فعلی و دستیابی به مشتریان جدید، دارای تجزیه و تحلیل داده های هدفمند است که به بازاریابی دیجیتال افراد امکان می دهد موفقیت تلاش های خود را ردیابی کنند و راه های بیشتری را برای تعامل شناسایی کنند.

از مزیت کمپین‌های سوشال مدیا مارکتینگ (SMM) آن است که فوراً به طیف وسیعی از مخاطبان هدف می‌رسند. این گزینه را میتوان به وضوح برای هر کسب‌وکاری سودمند دانست.

 

خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

  •  برنامه مشخص و دقیق

تفاوتی ندارد شما از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات کسب و کاری کوچک استفاده می کنید و یا قصد دارید با کمک فعالیت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار بزرگی برند سازی کنید.  در هر صورت شما باید نقشه راهی برای طی کردن این مسیر پر پیچ و خم داشته باشید.

باید برنامه‌ای داشته باشیم که به ما نشان دهد:

  1. کجا هستید؟
  2. مقصد ایده‌آل کجاست؟
  3. زمان شروع و پایان را مشخص کنید؟
  4. چه کارهایی برای رسیدن به مقصد باید انجام دهید؟
  5. چقدر هزینه می‌برد و بودجه شما چقدر است؟
  6. ریسک‌های پیش رو کدامند؟
  7. و…
  • یکپارچگی ارتباطات بازاریابی

همانطور که جی کنراد لوینسن در کتاب بازاریابی چریکی بیان کرده؛ برای این که تبلیغاتی اثربخش باید باید حداقل از 20 رسانه مختلف برای نمایش آن استفاده کرد.

استفاده از چند شبکه اجتماعی به طور هم‌زمان برای تبلیغات در صورتی که به درستی انتخاب شده باشد و اجرای مناسبی داشته باشد می‌تواند به رشد تبلیغات ما کمک کند و کاملاً نتیجه بخش باشد.

 

تولید محتوا برای سوشال مدیا

سعی کنید برای شبکه‌های اجتماعی خود محتوای اثر بخش تولید کنید. محتوای اثربخش محتوایی است در راستای اهداف و هویت برند شما که باعث واکنش مثبت مخاطب بشود.

انتخاب بازار هدف صحیح از میان کاربران

مشتریان شما در کدام گروه از افراد قرار دارند؟ قصد تأثیرگذاری بر کدام گروه از مخاطبین را دارید؟ با مشخص کردن مخاطبین هدف خود منسجم‌تر به کار ادامه خواهید داد. در واقع با مشخص شدن سن، جنسیت، میزان تحصیلات و … مخاطبین هدف قالب مناسب برای تولید محتوا هم مشخص خواهد شد. به طور مثال اگر شما آقایان ورزشکاری که بین 20 تا 30 سال انتخاب کنید. نمی‌توانید با محتوایی در مورد خواب نوزاد جذب کنید.

سوالات متداول

1چگونه می توانیم یک رسانه مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

اینکه تصمیم بگیرید از کدام رسانه استفاده کنید و کدام را حذف کنید به شرایط زیر بستگی دارد:

  1. خریدار شما کیست؟ زن است یا مرد؟ حدودا چند ساله است؟ شغلش چیست؟ درآمدش؟ کجا زندگی می‌کند و… .
  2. عادت‌های آنلاین او چیست؟ مثلا مسن‌ترها عادت خرید آنلاین از دیجیکالا را ندارند و ترجیح می‌دهند از فروشگاه ها و بازارچه‌ها خرید کنند.
  3. کاربرد آن رسانه چیست؟ دوست‌یابی، استخدامی، سرگرمی و… .

بسته به نوع کمپین تبلیغاتی موردنظر شما و همچنین بودجه و بازار هدف مد نظرتان شبکه‌های اجتماعی متفاوتی برای انجام تبلیغات وجود دارد که می‌توان آنها را انتخاب کرد.

2ارزیابی اینستاگرام در بازاریابی شبکه های اجتماعی را چگونه ارزیابی می کنید؟

طبق اعلام اینستاگرام حدود 200 میلیون پروفایل کاربری در این شبکه اجتماعی وجود دارد که به طور متوسط روزانه حداقل از یک صفحه مربوط به کسب و کار بازدید می‌کنند. اینستاگرام اعلام کرده است که حدود 60 درصد از کاربرانش محصولات جدید را از طریق اینستاگرام مشاهده می‌کنند.

مالکیت اینستاگرام در حال حاضر در اختیار فیسبوک است. در صورت اجرای کمپین تبلیغاتی در هر دو شبکه فیسبوک و اینستاگرام، امکان مدیریت تبلیغات به طور هم‌زمان ممکن است.

البته با توجه به این که فیسبوک در ایران فیلتر است، امکان استفاده از آن برای تبلیغات میسر نیست.

اما می توان برای تبلیغات در اینستاگرام از اینفلوئنسر های فعال در این شبکه اجتماعی استفاده کرد. مثلا صدف بیوتی را می توان به عنوان یکی از معروف ترین اینفلوئنسر های فعال در مورد لوازم آرایشی دانست.

3انتخاب کاربران مناسب کسب و کار ما در شبکه های اجتماعی چگونه انجام می شود؟

مشتریان شما در کدام گروه از افراد قرار دارند؟ قصد تأثیرگذاری بر کدام گروه از مخاطبین را دارید؟ با مشخص کردن مخاطبین هدف خود منسجم‌تر به کار ادامه خواهید داد. در واقع با مشخص شدن سن، جنسیت، میزان تحصیلات و … مخاطبین هدف قالب مناسب برای تولید محتوا هم مشخص خواهد شد. به طور مثال اگر شما آقایان ورزشکاری که بین 20 تا 30 سال انتخاب کنید. نمی‌توانید با محتوایی در مورد خواب نوزاد جذب کنید.

2 Comments

  1. sareh گفت:
    (5/5)

    دقیقا طبق آماری که گفتید میشه تشخیص داد که شبکه های اجتماعی چقدر در معرفی هدف و نتیجه گرفتن مؤثره ??

  2. علی رمضانی گفت:
    (5/5)

    خلاقیت ، ارائه خدمات دقیق ، پشتیبانی عالی و ارائه گزارش جامع و کامل از مشخصات شرکت جوان و پرانرژی وبلیغات است و آرزومندیم این جوانان در تمامی عرصه های فعالیت پیشروانه خود به تعالی و کامیابی برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز شما*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.