اصول طراحی کاراکتر و تصویرسازی شخصیت، از اولین روزهای هنر غارهای نوسنگی تا شخصیت های بازی سه بعدی امروزی، همیشه یک شکل هنری ضروری بوده و خواهد بود. تغییرات در سبکها، مدها و تکنیکهای تصویرسازی شخصیتها معمولاً نشاندهنده تغییرات در هنر به طور کلی است.
این مقاله برای نشان دادن سبکهای مدرن و پرطرفدار تصویرسازی کاراکتر طراحی شده است تا تصویرگران در علم طراحی موشن گرافیک را تشویق کند تا شخصیتها و سبک تصویرسازی خود را ارائه دهند. همچنین افرادی را هدف قرار میدهد که به دنبال تصویری از شخصیت برای برند، وبسایت، کمپینهای خود یا هر دلیل دیگری هستند و نوع چیزهایی را که امروزه در اطراف وجود دارد را به شما نشان میدهد. ایدهها و مفاهیم از آنچه میخواهید برای شما ایجاد شود الهام میبخشد و به شما کمک میکند.
فهرست مطالب
در هنرهای تجسمی، طراحی شخصیت عبارت است از خلق کامل زیبایی شناسی، شخصیت، رفتار و ظاهر بصری کلی شخصیت. طراحان شخصیت، شخصیت ها را به عنوان وسیله ای برای داستان سرایی خلق می کنند. این بدان معناست که هر جنبه ای از یک شخصیت مانند شکل ها، پالت های رنگی و جزئیات به دلیل خاصی انتخاب می شود و موشن گرافیکها تاثیر بسیار زیادی در ایجاد جلوههای بصری دارند.
جزئیات شخصیت یک شخصیت اغلب طراحان شخصیت را از ویژگی های بصری یک شخصیت آگاه می کند. اصولی مانند تئوری رنگ، زبان شکل و حتی روانشناسی عمومی همگی به یک هنرمند کمک می کنند تا یک طراحی کاراکتر موثر ایجاد کند.
بازیهای ویدیویی، برنامههای تلویزیونی متحرک و فیلمها همگی بر اساس داستان هستند. و داستان ها توسط شخصیت هدایت می شوند. هدف طراحی کاراکتر این است که این شخصیت ها را جذاب، محرک بصری و به یاد ماندنی کند.
در دنیای هنرهای تجسمی و انیمیشن، هنرمندان این فرصت را دارند که شخصیتهایی را از ابتدا خلق کنند. این به آنها اجازه می دهد تا از هر جنبه ای از طراحی برای ایجاد یک شخصیت منحصر به فرد استفاده کنند.
بازی ها و انیمیشن های موفق مختلف حول محور شخصیت های آنها می چرخد. تا جایی که به انیمیشن ها مربوط می شود، داستان تمام انیمیشن ها حول محور شخصیت اصلی شکل می گیرد و سپس شخصیت های مختلف دیگری وجود دارند که قسمت های کوچک یا قابل توجهی در داستان دارند.
وقتی در مورد بازی صحبت می کنیم، برخی از بازی ها هیچ شخصیتی ندارند، اما وقتی از بازی های موفق بزرگ صحبت می کنیم، همه آنها دارای شخصیتی هستند که داستانی برای بازی بسازند و چیزی را برای بازی فراهم کنند که بتواند به گیمرها کمک کند تا با بازی ارتباط برقرار کنند.
بنابراین، شخصیت ها بسیار بیشتر از یک نمایش بصری هستند. آنها به عنوان پلی عمل می کنند که به کاربران کمک می کند تا با داستان بازی یا انیمیشن ارتباط برقرار کنند.
طراحی کاراکتر خوب به وضوح تمام می شود. این بدان معناست که نه تنها طراحی محرکی داشته باشید، بلکه بدون توجه به اینکه شخصیت را چگونه می بینیم، متمایز است. در اینجا سه مؤلفه برای طراحی خوب شخصیت آورده شده است.
به بیان ساده، شبح یک کاراکتر چیزی است که وقتی تمام رنگ ها و جزئیات را حذف می کنید و طرح کلی شکل کاراکتر را فقط با رنگ مشکی پر می کنید، باقی می ماند. نشانه طراحی خوب کاراکتر این است که یک شخصیت تنها از روی شبح آنها قابل تشخیص باشد. مطمئناً، بسیاری از شخصیتها نمادین هستند، اما به دلیل طراحی خوب و واضح شخصیت، نمادین شدند.
هنگام ایجاد یک شبح شخصیت متمایز، مهم است که درک کاملی از زبان شکل داشته باشید. علاوه بر اشکال، طراحان کاراکتر باید در استفاده از رنگ، هدفمند و استراتژیک باشند.
پالت به استفاده طراح شخصیت از رنگ اشاره دارد. وقتی صحبت از رنگ می شود، انتخاب پذیری کلیدی است. آخرین چیزی که می خواهید شخصیتی است که پر از رنگ های بی شماری بدون سلسله مراتب یا استفاده عمدی از پالت باشد. این در نهایت باعث پرت شدن حواس مخاطب می شود نه اینکه آنها را درگیر کند.
مهم است که سعی کنید از یک رنگ به عنوان رنگ غالب یک شخصیت استفاده کنید و سعی کنید حداقل از رنگ های دیگر برای حمایت از این رنگ استفاده کنید. سعی کنید به جای رقابت از رنگ هایی استفاده کنید که پشتیبان یکدیگر باشند.
هنگام طراحی یک شخصیت، به راحتی می توان با رنگ هایی که پالت های رنگی پر جنب و جوش و پیچیده ای را ایجاد می کند، غرق شد. اما به یاد داشته باشید که معمولاً هرچه پالت رنگ شما ساده تر باشد بهتر است.
از بین هر سه مؤلفه اساسی اصول طراحی کاراکتر و تصویرسازی شخصیت، اغراق احتمالاً مهم ترین است زیرا به داستان سرایی مربوط می شود. اغراق از ویژگی های خاصی برای برانگیختن عمدی پاسخ های عاطفی و روانی مخاطب به شخصیت استفاده می کند.
این ویژگیهای اغراقآمیز میتواند تفاوت بین تماشاگرانی باشد که شخصیتی را قهرمانانه یا تهدیدآمیز میدانند.
در حالی که جزئیات زیادی وجود دارد که یک طراح کاراکتر باید در نظر بگیرد، یک سری از عناصر اغلب در هسته اصلی چیزی هستند که یک طراحی کاراکتر را به یاد ماندنی یا کاملا فراموش شدنی می کند.
قبل از ترسیم هر خطی، طراحان شخصیت باید مطالعه و آماده شوند. بخش بزرگی از این آمادگی، داشتن درک جامع از چیزهایی مانند آناتومی، زبان شکل، روانشناسی، نظریه رنگ و داستان است. آماده سازی، درک اصول نظری است که در طراحی شخصیت های عالی وجود دارد. با این حال، عملی کردن این اصول جایی است که جادوی واقعی اتفاق می افتد.
ایجاد یک شخصیت منحصر به فرد و به یاد ماندنی از ابتدا می تواند دشوار باشد. میلیون ها احتمال برای بررسی وجود دارد. یک طراح شخصیت بزرگ همیشه با داستان شروع می کند. برای محدود کردن هدف یک شخصیت از یک داستان، نوشتن یک درخواست را در نظر بگیرید.
یک اعلان به شما یک جهت روشن و متمایز در مورد اینکه شخصیت را کجا ببرید می دهد. جایی که می توانید در مورد اینکه چگونه یک اعلان منجر به طراحی واضح و مؤثر شخصیت می شود، بیشتر بیاموزید.
مانند هر شکل دیگری از هنر، الهام بخشی ضروری است. منابع مختلف را از منابع مختلف جمع آوری کنید تا ایده های طراحی شخصیت را اجرا کنید. این مراجع می تواند از هر رسانه ای مانند انیمیشن، عکاسی، سینما، کتاب های مصور یا نقاشی باشد. بسیاری از طراحان شخصیت حتی هنگام برداشتن گام بعدی ( ایجاد یک تصویر کوچک ) منابع مورد علاقه خود را در دسترس دارند.
ایجاد یک تصویر کوچک اولین باری است که یک طراح شخصیت شروع به قرار دادن ایده های خود روی کاغذ (فیزیکی یا دیجیتالی) می کند. این یک فضای امن است که در آن هنرمندان آزمایش میکنند و طرحهای آزاد ایجاد میکنند تا ایدهای در مورد مسیری داشته باشند.
رویکردهای مختلفی برای تصاویر کوچک وجود دارد. یک رویکرد متداول و مؤثر این است که با طراحی سیلوئت ها شروع کنید. سیلوئت ها به طراحان شخصیت طرحی می دهد که می تواند با جزئیات بیشتر تکرار شود.
هنگامی که هنرمندان از ریز عکس ها و طرح های خود راضی شدند، شروع به نهایی کردن طراحی شخصیت می کنند. با افزودن خط، رنگ و جزئیات، طرحهای شخصیتها ظاهر میشوند و به حالت نهاییتر میآیند. طراحی کاراکتر اغلب در مورد اصلاح است. این لزوما به معنای اضافه کردن نیست، بلکه به معنای بهبود طراحی شخصیت است.
خلق یک شخصیت هرگز ساده نیست. از این گذشته، طراحان شخصیت برای ایجاد یک شخصیت کامل با ویژگی های بصری متمایز از هوا ضروری هستند. فرآیند طراحی شخصیت فوقالعاده عمدی است و نیاز به مهارت هنری و داستانگویی برابری دارد. دفعه بعد که یک طراحی کاراکتر عالی را دیدید، سعی کنید آنچه را که آن را عالی می کند و انتخاب هایی که یک طراح شخصیت برای ساخت آن انجام داده است، محدود کنید.
با تقسیم بهترین سبک تصویر سازی کاراکترهای روز به دستهها، ما این کار را برای شما آسان کردهایم تا به قسمتهایی که به آنها کشیده میشوید پیمایش کنید. اما همچنین مرور و الهام گرفتن از شخصیتهای با کیفیت، بسیار شیک و بسیار اصلی را برای شما آسان کردهایم. تصویری که استانداردهای هنر را به سمت بالا و بالاتر سوق می دهد.
تصویرسازی کاراکترهای سه بعدی بیشتر یک نوع است تا یک سبک. اما با این وجود یک روند رو به رشد بخصوص آنلاین است، که در آن انیمیشن و حرکات بیشتر وارد بازی می شوند. استفاده از سایه برای ایجاد یک جلوه 3 بعدی که واقع گرایی را اضافه می کند، تعامل بیشتری را ایجاد می کند.
تصویر کاراکتر مسطح، افکت مخالف سه بعدی به صورت دیجیتالی یا چاپی به خوبی کار می کند. از بین بردن هرگونه تلاش برای واقع گرایی، می تواند تصاویر برجسته و به یاد ماندنی ایجاد کند که پیامی بسیار مستقیم به بیننده منتقل کند.
آیکونهای گرافیکی تنها یک نمونه هستند، اما بسیاری از تصاویر مسطح کاراکتر فوقالعاده دیگر وجود دارند که به خوبی به چشم میخورند.
اصول طراحی کاراکتر و تصویرسازی شخصیت در سبک انتزاعی آزادی انتزاع را با فرم یک شخصیت مطابقت می دهد. ایجاد علاقه و اغلب طراحی چشم نواز انتزاع باعث می شود بیننده جذب شود اما اغلب با منفعت طولانی مدت. ای روش به خصوص در طراحی لوگو محبوب است.
گاهی اوقات دستیابی به چیزهای ساده سخت ترین است. با استفاده از تکنیک طرح کلی، تصویر شخصیت از بین میرود و چیزی برای پنهان کردن باقی نمیگذارد. این نمونه های عالی از شخصیت های طرح کلی، مطمئن و شیک هستند و مفهومی مستقیم را منتقل می کنند.
یکپارچه سازی با سیستم عامل قدیمی هرگز نمی میرند. انعطاف پذیر، متنوع و مناسب برای بسیاری از چیزها. اساساً مهارت ترکیب آخرین فناوری و تفکر هنری در کنار حس یکپارچه سازی با سیستم عامل چیزی است که این تصاویر شخصیت را بسیار خاص می کند.
شخصیت های تک رنگ و سایه های آن رنگ، بیشتر از هر گزینه ای خودنمایی می کنند. با اعتماد به نفس، لخت اما نرم و خونسرد. لازم نیست سیاه و سفید باشند، با رنگ های دیگر نیز میتوانید بازی کنید. تصویرسازی کاراکتر تک رنگ بیننده را بر روی تصویر و پیام متمرکز می کند.
شخصیت از تصاویر طراحی شده با دست شخصیتها بیرون میآید که شک کمی وجود دارد. جدیدترین راهحلهای نرمافزار طراحی، فرصتی عالی برای ایجاد نقاشیهای سبک دست آزاد به صورت دیجیتالی بر روی کاغذ ارائه میدهد. ما بر زمان و توجه به جزئیات تاکید میکنیم این سبک برای مشاغل شخصیتر و از نوع صنایع دستی یا مشاغلی که میخواهند حس بوتیک ویژهای را اضافه کنند ایدهآل است. این مثالها تنها برخی از راههای شگفتانگیز را نشان میدهند که تصویرسازی با دست میتواند در کار شما قرار بگیرد.
خطوط، بلوکها و رنگهای قوی بر ایدههای تصویرسازی کاراکترهای هندسی تسلط دارند. به شما این امکان را می دهد که ترکیبات تخیلی و جالب شخصیت ایجاد کنید که در انواع تبلیغات ساده اما عالی به نظر می رسند.
این روش نوعی نگاه یکپارچهسازی با کامپیوتر است. ما آنقدر در این زمینه پیشرفت کردهایم که اکنون میتوان از آن لذت برد و به عقب برگشت. مفاهیم سرگرم کننده و تخیلی تقریباً انتزاعی.
تصویرسازی شخصیتهای پینآپ یکپارچه سازی با سیستم عامل و پاپ آرت که برای هر موقعیتی مناسب نیست اما در مکان مناسب میتواند تأثیر چشمگیری داشته باشد.
با در نظر گرفتن چیزی که در ظاهر یک اثر هنری کاملاً عادی به نظر می رسد و با استفاده از جنبه های عدم تناسب، می توانید به طور ناگهانی تصویر شخصیت خود را به چیزی عجیب غریب و جالب توجه متفاوت تبدیل کنید.
مانند تکنیک های طراحی دستی، نرم افزار طراحی روی جلوه ها و سبک های رنگ با نوآوری های درخشان کار می کند. تصاویر شخصیت های نقاشی شده دارای کیف هایی از شخصیت هستند و بسته به اثری که می خواهید ایجاد کنید می توانند کاملاً متنوع باشند.
این مجموعه ای از ایده ها و سبک است که در دسته بندی های نسبتاً مبهم با هم ترکیب شده اند، با تمرکز کامل بر نمونه های تصویری با کیفیت و درجه یک. سبکها و تفاوتهای ظریف بسیار زیادی در آنها وجود دارد و این چیزی است که به آن مربوط میشود، گسترده باشید، عقب نمانید، بالهای هنری خود را باز کنید و واقعاً از این نمونههایی از تصویرسازی شخصیتهای درجه یک الهام بگیرید.
اگر به اصول طراحی کاراکتر و تصویرسازی شخصیت علاقه دارید و نظری در مورد این موضوع دارید، خوشحال می شوید که نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02128427304 تماس حاصل فرمائید.